dinsdag 9 december 2014

Hot in foodland: Weten wat je buurjongen eet

Facebook, Instagram, Twitter of Whatsapp. Overal kom je ze tegen: foodfoto's. Tegenwoordig is het helemaal hot om te fotograferen wat je op dat moment voor je neus hebt staan. Ontbijt, lunch, tussendoortje of avondeten, alles wordt online gedeeld. 

Ik kan me voorstellen dat sommigen mensen er gek van worden, maar ik vind het een leuke trend! Zo zie je combinaties voorbij komen waar je zelf misschien nooit eerder aan gedacht hebt. De foto's geven mij inspiratie en ja helaas vaak ook honger. Sommigen mensen kunnen wel overdrijven. Zo hoef ik niet te weten dat mijn buurjongen nu een boterham met pindakaas eet en 10 minuten later een Twix. Het kan ook voor awkward situaties zorgen. Dan zit je romantisch te dineren bij kaarslicht wanneer de ander alleen maar bezig is met het maken van 'de perfecte foto' van het dessert. Jij wil graag aan dat heerlijke ijsje beginnen, terwijl de ander vanuit alle hoeken foto's maakt.

'Feedie' is een leuke app die op deze trend inspeelt. Waneer jij een foodfoto van je gerecht deelt in een van de deelnemend restaurant, doneer je een volledige maaltijd aan een arm kind in Zuid-Afrika. Zo maak je niet alleen jezelf blij met een heerlijke maaltijd maar een ander ook. Inmiddels is de app al ongeveer een maand te koop in de App Store. En goed nieuws, Nederlandse restaurants doen ook mee!




Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten