maandag 12 januari 2015

Als het praatje er omheen maar goed is


Dit filmpje moet je gezien hebben! Twee jongens (van Lifehunters) gaan met een volle tas eten van de McDonald's naar de voedselbeurs om te doen alsof ze een culinair restaurant hebben. Ze snijden de muffins, hamburgers, meloen en chicken nuggets (van de Mac) in kleine stukjes, prikken er en sate-prikker doorheen en leggen het op een bord. 



Vervolgens presenteren ze het aan de professionals op het gebied van culinaire hoogstandjes onder het mom van 'een biologische, nieuw concept'. De reacties zijn hilarisch als je weet dat het eigenlijk gewoon McDonald's eten is. De ene zegt: 'Ja hij is inderdaad behoorlijk fris' de ander: 'Ik vind hem goed, de structuur is goed en niet te plakkerig'.

Op de vraag wat het belangrijkste verschil is tussen dit culinaire hapje en het eten van McDonald's komen de leukste reacties: 'Ik vind het sowieso veel lekkerder. Dat het biologisch is, is altijd goed en er zit een vollere smaak aan' en 'Je proeft het verschil, dit is veel puurder' en 'Er zit veel meer smaak aan' en 'Puur natuur product'.

Zo zie je maar weer, de consument verleiden en misleiden gaat heel makkelijk. Je houdt een leuk praatje over biologisch vlees, je snijdt het in stukjes en maakt er wat moois van, KLAAR. Zo kan je een goedkope burger ineens verkopen voor het dubbele, zonder dat iemand proeft dat het geen biologisch product is. Uitkijken dus, laat je niet verleiden door mooie praatjes!

Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen