zondag 28 december 2014

Hot in foodland: Kookprogramma's

Top chef de 12 provincies, Over de kook, Wie is de chef?, Masterchef, Amazing wedding cakes, First Aid Kitchen, Jamie Oliver, Cake boss, Herman helpt, Mijn tent is top en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal programma's die over eten gaan. 24 Kitchen is zelfs een zender waar alleen maar kook programma's op te zien zijn. 

Kookprogramma's zijn tegenwoordig erg populair. Kijk jij er wel eens naar? Bij het ene programma gaat het om de beste kok en bij het andere programma wordt een slecht lopend restaurant geholpen. Waneer je ook tv kijkt er is altijd wel een kook programma te vinden. Het grappige is dat het aantal kookprogramma's erg toeneemt maar dat mensen steeds minder tijd besteden aan koken. De kant- en klaar maaltijden of maaltijden waar je alleen vers vlees en groente aan toe hoeft te voegen zijn namelijk ook populair. Zit je dan op de bank met je diepvries pizza naar Jamie Oliver te kijken hoe hij zich in het zweet werkt.


Het meest opvallende vind ik 'live-cooking' programma's. Ja ik vind koken heel erg leuk maar ik vind er geen zak aan om iemand anders te zien koken. Als er nog een wedstrijd aan verbonden zit kan het nog spannend zijn (zulke kookprogramma's kijk ik dan ook nog wel is). Maar iemand die in een keuken staat te vertellen wat hij/zij doet vind ik maar saai. Ik vraag me ook af, of er mensen zijn die mee zitten te schrijven wat voor ingrediënten er gebruikt worden en wat er allemaal moet gebeuren? Het is toch veel handiger om een kookboek open te slaan of een recept op internet op te zoeken.

Naast dat ik het niet interessant vindt om te zien hoe iemand anders zijn sla wast, krijg ik er ook nog honger van. De gerechten zien er altijd net iets te perfect uit waardoor ik ook nog een minder waardigheidscomplex krijg. Jamie Oliver is een goede kok maar ik kijk liever naar iets anders op tv.

(Als jij het wel leuk vindt, hier zie je hoe Jamie Oliver een heerlijke Ice Cream Sundae maakt voor Kerstmis)

Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten