dinsdag 30 december 2014

Foodbucket list 2015

2014 is bijna afgelopen en 2015 komt eraan. Bij oud&nieuw horen goede voornemens. Veel voorkomende voornemens zijn afvallen, gezonder eten, bewuster eten, meer sporten, minder snoepen ect. Naast goed voornemens hoort een bucket list ook bij het nieuwe jaar. 

Een bucket list is een lijst met dingen die je nog wilt doen voordat je dood gaat. 2015 een nieuw jaar met met nieuwe kansen. Ik maakte een food bucket list van dingen die ik nog wil eten of bakken. Voorlopig heb ik nog genoeg te doen.

Stapelstaart: Zoals je in mijn nom nom tag kunt lezen wil ik nog heel graag een keer stapeltaart bakken. Een echte meisjes taart.
- Sterrenrestaurant: Een keer in een echt sterren restaurant eten lijkt me echt leuk. Mooi opgemaakte borden en chique obers. Ik hoop alleen dat ik niet hoef te betalen.
- Zelf gebakken brood: Zelf brood bakken vind ik heerlijk! Als het brood in de oven staat begint het hele huis te ruiken naar vers brood, dan begin ik al te kwijlen. Brood bakken kost tijd en daarom doe ik het niet heel vaak. Het lijkt me dan ook leuk om een hele maand alleen maar zelf gebakken brood te eten.
- High tea: Zelf een high tea maken voor een groep vriendinnen. En dan bedoel ik ook alles zelf maken, de broodjes, de drankjes en de zoete hapjes.
- Ben&Jerry ijs: Ik ben echt fan van Ben&Jerry cookie dough! Maar ik zou heel graag een keer Ben&Jerry Chunky Monkey en Ben&Jerry Baked Alaska willen proeven. Chunky Monkey is bananenroomijs met walnoten en chocolade banaantjes. Baked Alaska is vanilleroomijs met marshmallows en witte chocolade ijsbeertjes. Goddelijk!
- S'mores: Typisch Amerikaans lekkernij wat ik nog nooit gegeten heb. Je neemt twee granen biscuits met daartussen chocolade en gesmolten  marshmallow. Het ziet er alleen al super lekker uit.
- Aardappel twister: Wordt vaak verkocht in pretparken. Ik sta dan met een verlekkerd gezicht naar te kijken maar heb het nog nooit gekocht (vraag me niet waarom). Het is een gefrituurde aardappel op een stokje, zo gesneden dat het op een Twister ijsje lijkt. Je kan dan zelf kiezen wat voor kruiden ze erop doen.
- Taco Bell: Je ziet het voorbij komen in programma's en series. Een Amerikaans fastfood keten waar ze (hoe kan het dan ook anders) taco's verkopen. Naast dat ik taco's lekker vindt, lijkt het me ook gewoon leuk om te kunnen zeggen dat je daar gegeten hebt!
- Worstenbroodjes: Ik maakte dit jaar voor het eerst zelf worstenbroodjes, en smerig dat ze waren! Het brood was te dik, het gehakt was te vet en niet goed gekruid. Dit wil ik opnieuw doen, en dan wel op een manier dat ze lekker smaken.
- Ravioli: Gevulde pasta kussentjes. Het lijkt me ingewikkeld maar erg leuk om die is zelf te maken. Het liefst met verschillende vullingen zoals tomaat en paprika, spinazie en mozzarella of champignons en spekjes.




Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten