donderdag 5 februari 2015

De lekkerste eettentjes in Nederland

Overal zitten lekkere restaurants waar ze op hun eigen manier lekker eten bereiden. Vandaag zet ik mijn top 5 op een rijtje van lekkere eettentjes door heel Nederland. Benieuwd? 

Venbergse molen in Valkenswaard



- Antonio's (Dommelstraat 16 5611 CK Eindhoven)
Hier hebben ze de lekkerste pizza's! Heerlijke dunne bodem en zeer rijk belegd. Altijd weer een dilemma welke pizza ik zal nemen. Als je met een groter gezelschap komt kun je als voorrecht een grote schaal met allerlei verschillende Italiaanse hapjes nemen. Zo proef je van alles wat en het is allemaal lekker, een echte aanrader. Ik verlaat Antionios' nooit zonder zabaglione als dessert. I love it! Het is een luchtig toetje gemaakt van eigeel, suiker en droge witte wijn. Onder dat mengsel zit een bolletje vanille ijs. Echt een heerlijke combinatie.

- Shiva (Reguliersdwarsstraat 72 1017 BN Amsterdam)
Beetje proppen is het wel in dit kleine restaurant maar je kunt er heerlijke Indiase gerechten eten. Vooral de Tandoori gerechten zijn lekker. Het eten word gemarineerd in speciale Indiase kruiden en daarna geroosterd in een klei oven. Het leuke van Shiva is dat ze ook Indiase drankjes verkopen zoals speciale bieren en yoghurt drankjes. De toetjes vond ik helaas wat minder, maar gelukkig was de rest van het eten zo lekker dat ik dat maar voor lief neem.

- Pannenkoekenhuis Berg&Dal (Hoog Soeren 30 3746AB Hoog Soeren)
Dit pannenkoekenhuis ligt in een klein dorpje naast Apeldoorn, in een heel mooi gebied. Omdat mijn oma hier in de buurt woont ben ik er al heel vaak geweest. Het is een gezellig en knus restaurant (wel een beetje donker) waar ze heerlijke pannenkoeken hebben. De menu kaart is echt super lang, als je het toch voor elkaar krijgt een combinatie te bedenken die niet op de kaart staat kunnen ze het toch voor je maken. Naast pannenkoeken hebben ze ook een kleine menukaart met vooral wild vlees. Daarnaast hebben ze buiten een leuke speeltuin en binnen een speelhoek voor kinderen. Ik heb me daar vroeger vele uren vermaakt.

-Banketbakkerij Jan de Groot (Stationsweg 24 2511 TW Den Bosch)
Hier kun je de lekkerste bosschebollen eten van heel Nederland. Het interieur vind ik een beetje tuttig met veel roze. Toch kun je er leuk zitten met een kop thee en natuurlijk een bosschebol. Ze hebben er zelfs grote bosschebollen en die zijn echt mega groot. Die kan je als avondeten gebruiken! Natuurlijk hebben ze ook mini bosschebollen en andere lekkere gebakjes. Als je gaat shoppen in Den Bosch (kan daar ook heel goed), moet je hier zeker even langs gaan.

-Venbergse Molen (Molenstraat 211 5556 TA Valkenswaard)
Deze watermolen ligt in een klein dorpje naast Eindhoven. Op het eerste gezicht lijkt het niks bijzonders, maar ze hebben er toch lekkere vlaai! In de zomer kun je heerlijk buiten op het terras zitten naast het kabbelende water waar je af en toe een kano voorbij ziet komen. Ze hebben allerlei soorten vlaai met vruchten (zelf gemaakt) waar je een reusachtige punt van krijgt. Omdat ze er verder niks bijzonders hebben kom ik er alleen als het lekker weer is om te genieten van de zon en een groot stuk vlaai met heel veel slagroom.

Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke eettentjes maar dit zijn toch wel mijn 5 favorieten. Als je dit zo leest zie je ook weer hoeveel ik van toetjes houd (oeps). Heb jij ook een favoriet eettentje?

Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten