vrijdag 2 januari 2015

Deep dark fears

Eet nooit pitjes! 


Dacht jij vroeger ook altijd dat als je de pitjes van je appel, watermeloen, paprika, peer of mandarijn op at er een boom in je buik zou groeien? Ik in ieder geval wel. Met veel moeite zat ik dan met mijn vingers in het fruit om alle pitjes eruit te krijgen. Tegenwoordig eet ik de pitjes in een watermeloen gewoon op. Pitten van een appel, peer of mandarijn sla ik wel over, gewoon omdat ik het niet lekker vind. 

Sommigen pitten zijn juist heel gezond. Een granaatappel bijvoorbeeld zit vol met rode pitten die super gezond zijn. De voedingstoffen in die pitjes versterken ons immuunsysteem. Het hoge antioxidanten-gehalte (3x zo hoog als: rode wijn, druivensap en groene thee) zorgt ervoor dat we minder vatbaar zijn voor verschillende ziektes. Pitjes eten dus! 

Liefs,
Daphne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten