zondag 14 december 2014

De nom nom tag

Een tag is een vragenlijstje die door vele bloggers word ingevuld. De Nom Nom tag gaat over eten (kan ook niet anders). Zo lees je wat ik echt smerig vind en waar je mij 's nachts voor wakker kunt maken. Lees mijn tag en leer mij beter kennen.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Lastig, want er is natuurlijk altijd wel iemand die het ook lekker vindt. Maar een pizza met banaan ben ik nog nooit in Nederland tegen gekomen. Vorig jaar was ik met mijn vriend op vakantie in Turkije waar we bij een restaurant zaten waar ze pizza met banaan op de menukaart hadden staan, en lekker dat het was. We zijn voor een tweede keer naar dat restaurant gegaan speciaal voor die pizza, jammie.

Veel mensen kijken er van op dat ik geen pure chocola lust en bijna alles wat daar van gemaakt is. Chocoladetaart, chocoladevla, chocolademelk, chocolademousse, bonbons, chocolade ijs en chocoladepasta laat ik allemaal aan me voorbij gaan. Daarentegen ben ik gek op melk chocola en witte chocola! Dat eet ik dan ook eigenlijk te vaak. Een witte chocolade reep vind ik moeilijk te weerstaan.

Wat kook je het liefst en veel te vaak?
Daar hoef ik niet lang over na te denken (al is dat eigenlijk geen koken maar bakken): cake! Het liefst elke keer weer een andere. Simpel te maken maar oh zo lekker. Het hoeft voor mij ook geen speciale gelegenheid te zijn om een cake te bakken. Bij ons thuis gaat mijn gebakken cake meestal dezelfde dag nog op.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? 
Elke dag in hetzelfde restaurant eten lijkt me niet lekker, wordt een beetje eentonig. Maar bij Lounge8 zou ik graag vaker willen eten. Bij Lounge8 kan je onbeperkt sushi en andere Aziatische hapjes eten. De laatste keer dat ik daar was had ik zoveel gegeten dat ik de volgende ochtend nog geen honger had. Ik wilde te veel nieuwe dingen proberen en alles was zo lekker. De inrichting is er ook heel gezellig. Het is een soort luxe huiskamer met verschillende hoekjes waar je kan zitten, heel sfeervol.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Mijn ideale broodje... Dat zou een wit stokbroodje zonder kontjes zijn met gegrilde kip, sla, pijnboompitjes en honingmosterd dressing. Het liefst met een bananen-aardbeien smoothie. Nom nom dat lijkt me een heerlijke combi. Ik krijg er nu al honger van! Ohja, het broodje heet: Pain le Daphne

Deel een handige kooktip:
Als je een groot stuk vlees hebt zoals een slavink of worst wat helemaal gaar moet zijn. Zorg dan eerst dat de buitenkant helemaal verkleurd is (bruin). Voeg daarna een half glas water toe in de pan en zet het vuur iets lager. Zo zorg je ervoor dat de buitenkant van het vlees niet aanbrand maar het vlees van binnen wel helemaal gaar wordt.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik zou echt nog heel graag een stapeltaart willen maken. Weet je wel, zo'n overdreven bruidstaart helemaal versiert met marsepein of fondant. Naast het bakken vind ik het ook super leuk om taarten te versieren. Helaas heb ik daar zelf niet veel materiaal voor. Als ik dan een stapeltaart maak, wil ik die wel maken met alle benodigde materialen. Ik zou dan een over de top meisjes taart maken met veel roze en strikjes. Als die dan klaar is, en helemaal geworden zoals ik het wel, zou ik het zonde vinden om hem op te eten.

Zelf koken/ Eten bestellen/ Buiten de deur eten? 
Alle drie natuurlijk. Zelf koken is hartstikke leuk. Dan kan ik precies maken waar ik zin in heb. Maar af en toe te lui zijn om te koken is ook niet erg. Eten bestellen doen we niet vaak, maar als we iets bestellen wil ik het liefst Indiaas (daar kan je me s'nachts voor wakker maken). Lekker op de bank tv kijken en eten is op zijn tijd ook leuk. Uit eten gaan doe ik ook niet super vaak, ik ben helaas geen student met een geldboom op me kamer. Maar als ik dan uit eten ga geniet ik er extra van. Bij ons in de buurt heb je heel veel lekkere restaurants met eten uit verschillende culturen.

Ben je ergens allergisch voor?
Nope, gelukkig niet! Al kan ik echt niet tegen vet randjes aan vlees. Ik probeer het er altijd zo goed mogelijk vanaf te snijden. Maar als ik toch een stukje in me mond krijg moet ik meteen kokhalzen. Die structuur vind ik zo smerig.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Tosti met banaan. Voor de grap probeerde ik een keer tosti met banaan. Het bleek lekkerder te zijn dan ik dacht. De laatste tijd eet ik dan ook iets te vaak 'tosti banaan'. Alleen het omdraaien is een beetje lastig. De schijfjes banaan vallen er nogal snel tussen uit.

Wat is je favoriete toetje?
Oeh dat vind ik een lastige. Ik ben echt echt een toetjes eter. Het liefst eet ik elke dag na het avond eten wel twee toetjes. Ik ben gek op crème brule, witte chocolademousse, tiramisu (zelf gemaakte), cheesecake, Mona pudding en vanille vla. Maar als ik echt echt echt iets moet kiezen, dan kies ik voor baklava. Een mierzoet Turks toetje.

Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten